Iarna la Atena

2015-02-11

Nu știu dacă fulgii, pe care i-a văzut soția mea ieri, erau adevărați sau doar picături mai mari de apă, dar azi dimineață am văzut cu ochii mei o ninsoare în toată legea. Ce-i drept, şi temperatura a coborât la doar 5 grade. De la fereastră, fulgii duși de vânt dădeau aspectul unui viscol. A durat cam 10 minute, după care a ieșit soarele. Tot cam 10 minute. Cum norii aleargă pe cer, vremea a fost schimbătoare toată dimineața. Asta aici, pe litoral. Pe dealurile din apropierea Atenei se pare că s-a depus şi un strat subțire de zăpadă. Atmosfera nu este clară și nu pot să-mi dau seama foarte bine.

 Cu, sau fără zăpada de pe dealuri, se poate spune că am avut și aici o zi de iarnă adevărată. Partea aproape nostimă au realizat-o două persoane, care au făcut baie în mare. Or fi fost mai mulți, dar doi am văzut eu, când am coborât să pun o scrisoare la poștă: un bărbat ce înota şi o femeie ce tocmai ieșise din apă și se îmbrăca, nu foarte grăbită.

2015-02-10

Zilele trecute era să declar că, în Atena, iarna – dacă poate fi numită astfel – este între Crăciun şi Bobotează, conform unei zicalei muncitoreşti din România: „Din Crăciun p’în Bobotează, şantierul nu lucrează”. În această perioadă, temperatura poate coborî sub 10 grade Cesius, este umezeală şi bate vântul. Nu-mi amintesc dacă în acest an a fost chiar atât de frig, dar ziua de azi însă mi-a contrazis idea. Erau doar 7 grade azi dimineață şi nu a scăzut deloc nici după ce soarele s-a ivit pentru câteva minute. Acum plouă şi bate vântul. Soția mea spune că a văzut şi câțiva fulgi de zăpadă. Eu nu i-am văzut, deşi am ochelari mai buni. Cert este că perioada de iarnă trebuie s-o prelungesc după Bobotează. Năcută pe 13 februarie, soția mea a fost botezată câteva zile mai târziu. Sper că nu prea multe, fiindcă aş fi dispus să acord iernii acest ultim termen. Deja a apărut un pic de soare după nori. Doamne ajută!

Atena, 8 februarie 2015

Concert la Fundaţia Cacoyannis

OLYMPUS DIGITAL CAMERASpectacolul a fost deschis de Excelența Sa, domnul Lucian Fătu, Ambasadorul României, şi domnişoara Anca Chisăliță, secretar I, ataşat cultural al Ambasadei, din inițiativa şi sub organizarea cărora a avit loc concertul.

Au cântat: soprana Cella Costea şi clarinetistul Valentin Macoviciuc, acompaniați la pian de Domniki Halari.

În program, lucrări de Rossini, Puccini, Debussy etc., dar şi Sabin Drăgoi şi George Grigoriu.

Ambii solişti sunt români, născuți la Piatra Neamț şi au în jur de 40 de ani, deci sunt în deplinătatea aptitudinilor lor fizice. Din punct de vedere professional, cele mei elocvente probe sunt cariera, premiile obținute şi critica de specialitate. Ca solistă, Cella Costea are un şir lung de asemenea dovezi. Valoarea lui Valentin Macoviciuc a fost recunoscută de către Filarmonica din Pireu, al cărui membru este şi de către Opera Națională din Atena, cu care colaborează. Domniki Halari este o excelentă pianistă, corepetitoare a aceluiaşi teatru de operă, solicitată de către numeroşi mari solişti să-i acompanieze în concert.

 Pe scurt, a fost un spectacol bun, mult aplaudat. Sala, cu o capacitate de aproximativ 250 de locuri a fost aproape plină.

 Michael Cacoyannis este un nume binecunosctut românilor, ca regizor al filmului „Zorba, grecul”. Ambiția lui a fost să creeze o instituție culturală modernă, pentru educație, studii, promovări şi realizarea de spectacole. El a murit, dar visul său continuă prin această fundație, materializată printr-o clădire modernă, frumoasă şi deosebit de funcțională. Sala, în care s-a ținut spectacolul, seamănă cu un teatru antic în miniatură, cu deosebirea că panta amfiteatrului este foarte mare.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 A fost o seară frumoasă. O imagine din concert, de fapt ultima piesă interpretată de cei trei, este vizibilă pe YouTube, la adresa:

 https://www.youtube.com/watch?v=JlS8OGcbEuI.

Leave a comment